Novinky v logopedické třídě
Od září cvičíme v Oranžovém klubíčku neurovývojovou stimulaci!
Již v uplynulém školním roce třídní učitelky v Oranžovém klubíčku pozvolna aplikovaly tento nový koncept do režimu dne jejich třídy. Absolvovaly úvodní i pokračovací kurz PhDr. Marjy Volemanové, PhD., a vzdělávaly se v oblasti primárních reflexů. S novým školním rokem proto začínají naplno zařazovat tuto metodu, která může pozitivně ovlivnit vývoj dětí se speciálně vzdělávacími potřebami, do každodenního programu třídy.
Ptáte se, o co tedy jde?
Prakticky se jedná o určitá „speciální cvičení“. V naší školní praxi budeme zařazovat jednoduché cviky, které vychází z psychomotorického vývoje dítěte a často napodobují pohyb vyvolaný primárními reflexy. Primární reflexy jsou vrozené automatické pohyby, které můžeme pozorovat u každého miminka, ovšem postupně při správném vývoji tyto automatické pohyby mizí. Pokud ale nesprávně přetrvávají, mohou způsobovat u dětí různé obtíže (např. poruchy pozornosti, vady řeči, oslabení smyslového vnímání, …).
Více informací je dostupných na https://www.cortexacademy.cz/
Na základě diagnostiky – speciálních testů je možné si zmapovat, v jaké míře se u konkrétního dítka primární reflexy objevují, a následuje cca 30-ti týdenní program cviků. Všechny cviky se dělají kontrolovaným způsobem, vždy jsou v určitém pořadí a každý z nich je zaměřen na jednu z klíčových oblastí (př. bodymap, senzorická integrace, primární reflexy v leže na břiše,…). Cvičí se skupinově každý den celkem asi 10-15 minut.
Těšíme se, že zařazení konceptu NVS do logopedické třídy pomůže dětem v kompenzaci jejich problémů.